Persoonlijk online sportschema

sportschema - Dennis SportsEen kracht of conditie schema samen stellen hoeft niet moeilijk te zijn. Wat het moeilijk maakt zijn de 2 miljoen verschillende opties die je op internet voorbij ziet komen waardoor je geen keus kunt maken. En wat is er nou precies goed?

Ik zal je zeggen niks is ‘slecht’ of ‘goed’. Er is wel degelijk een verschil tussen een het ene sportschema of het andere sportschema als het gaat om effectiviteit, maar het meeste effect bereik je als je simpelweg gaat trainen. Wel trainen geeft namelijk meer resultaat dan niet trainen. Het belangrijkste is de uitvoering van de oefeningen.

Ik ben er groot voorstander van dat je een sportschema kiest dat je prettig vindt en dat bij je past. Daarnaast ben ik ook voorstander van effectiviteit en vind ik het zonde van mijn tijd om dingen te doen die geen grote meerwaarde hebben. Het is niet nodig om per spiergroep 6 verschillende oefeningen te doen uit 12 verschillende hoeken zodat je je spieren op 20 verschillende manieren belast en daardoor ultiem resultaat behaalt. Je hebt ook al resultaat als je traint met een goed basis schema en zorgt voor progressie.

Hoe zorg je voor progressie?

Dit is denk wel de meest belangrijkste vraag die iedere sporten heeft. Wanneer je sport, doe je dat vaak met een doel. Fitter worden, ontspannen, spiermassa bouwen, vet verliezen, er zijn allemaal verschillende doelen. Of je spiermassa bouwt of niet, hangt af van je voedingspatroon. Of je resultaat ziet van je trainingen, hangt ook af van je voedingspatroon. Alles hangt af van je voedingspatroon. Als je te weinig eiwitten eet breek je eerder spiermassa af dan dat je het opbouwt. Eet je veel meer calorieën dan je nodig hebt dan zet je die extra calorieën om in vet. Zorg er dus voor dat je voeding schema past bij je doel. Wil je nou zo’n voeding schema? Bestel die dan hier

Progressie in je trainingen bereik je wanneer je sterker wordt. Bijvoorbeeld als je een herhaling extra kunt doen of meer gewicht kunt gebruiken. Door constant (kleine) progressie te maken blijf je sterker worden en spiermassa opbouwen. Dat gaat heel erg langzaam, en wanneer je (veel) te weinig eet kun je zelfs je spiermassa afbreken. Stap dus niet in de valkuil van ‘zo weinig mogelijk eten voor zo veel mogelijk resultaat’ want dat is bij krachttraining niet wenselijk. Voldoende eiwitten en calorieën zijn van groot belang, en daarnaast de overige macro’s natuurlijk ook.

Streef er naar dat je iedere week progressie maakt. Het hoeft niet veel te zijn maar progressie is progressie. Maak een extra herhaling ten opzichte van de vorige keer. Til een halve kilo meer ten opzichte van de vorige keer. Een handige tip, schrijf op hoeveel je de vorige keer gedaan heb, dat is motiverend en je heb direct een overzicht dat je daadwerkelijk meer gedaan hebt. Het belangrijkste is, tel niet je aantal herhalingen die je maakt maar ga door tot je echt niet meer kan (en de vorm goed blijft). Dan hoor ik je vragen, “waarom staan er dan herhalingen op mijn sport schema?” Dat is een indicatie tot waar jou maximaal ongeveer moet liggen. Of te wel, jou laatste herhaling die je kon maken.

Voordelen persoonlijk sport schema?

Een persoonlijk sportschema is helemaal op maat gemaakt voor jou. Ik vertelde al eerder dat het niet uit maakt wat je precies doet maar ik houd rekening met alles. Of je werkt of dat je op school zit. Of je veel of juist weinig tijd hebt. Maar ook of je blessures hebt of niet. De sportschema’s die je op Google vindt doen dat niet. Door rekening te houden met jou als persoon bereik je de meest optimale resultaten en blijft het ook leuk. Want dat is het belangrijkste, je moet het wel leuk vinden.

Mijn persoonlijke sportschema’s bieden:

  • Op maat gemaakt sportschema
  • Rekening houdend met jouw specifieke situatie, lichaamssamenstelling en doelen
  • Geschikt voor ieder doel (afvallen, aankomen, gewicht behouden)
  • Perfect te combineren met jouw persoonlijke voeding schema
  • Mogelijkheid om 24/7 vragen te stellen

Hoe werkt het?

  • Vul het contact formulier hieronder in
  • Er wordt dezelfde dag nog contact met je opgenomen
  • Je betaalt veilig via bankoverschrijving
  • Je krijgt je sport schema via de mail binnen waarna je altijd nog vragen kan stellen

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Heb je nog vragen over een sport schema mail dan naar info@dennis-sports.nl.